Empty Glasses
Menü
 
Könyvek és filmek
 
Halott Nevek Könyve
 
Átkok Könyve
 
Final Fantasy VIII
 
SpellForce - Order of the Dawn
SpellForce - Order of the Dawn : 5. Shiel: Az Ultran ház felszabadítása

5. Shiel: Az Ultran ház felszabadítása


 

5. Shiel: Az Ultran ház felszabaditása
 
Ajánlott szint: 8
Épületek: ember – összes
elf – favágó (woodcutter’s hut), gyűjtőház (gatherhut), vadászház (hunting lodge), élelmiszerraktár (food store), kovácsműhely (armory), íjásztorony (archer tower), kis főhadiszállás (small HQ).
Egységek: ember – összes
Elf – börtönőr (warder), felderítő (scout)
Rúnakövek: ember – dolgozó 4-5. szint, elf dolgozó 4. szint
 
Térkép: A shiel
 
 
Ø Amint megérkeztél Shiel-be, beszélj Sergeant Einar-ral, aki elvezet a megmaradt seregek táborába, mivel az Ultran erődöt elfoglalták a Black Fist katonái. A táborban beszélj Bahir kapitánnyal, akitől a hősöd segítséget kér, hogy visszafoglalhassa az emlékműveket.
Ø Az igazat megvallva, a hősöd valószínűleg elég erős ezen a ponton, hogy egymaga elfoglalja az emlékművet. Akárhogy is, ha nem követed a fő történet vonalát, akkor egy nagyon fontos épület tervét fogod elszalasztani, ami nélkül bizony nehezen fogod tudni folytatni. Egyébként is, a tapasztalati pontokra nagy szükség van.
Ø A kapitány nem fog katonákat melléd adni, egyedül a parancsnoka hozhatja meg ezt a döntést. Sajnálatos módon azonban a kapitány lassan haldoklik egy méregtől, a gyógyítók nem tudnak rajta segíteni. Az egyedüli esély megkeresni Shan Muir-t, a gyógyítót Liannon-ban.
Ø Mielőtt elhagynád a tábort, mindenképpen érdemes betérni az itteni kereskedőhöz. Ugyanis ő árulja az erdész (forester), és fűrészmalom (sawmill) épületrúnákat. E rúnák nélkül, nagyon nehéz, sőt képtelenség lenne megcsinálni bármilyen elf küldetést.
Ø Egy portált találsz Liannon felé, ha követed az ösvényt dél felé a tábortól. Ha akarod, akár a vakkövet is használhatod, de ne feledd mindezt a tapasztalati pontokért csinálod!
Ø Dél felé haladva rögtön egy minotaurusz táborba jutsz, melynek végében ott a portál. Csapd le a tábort amilyen gyorsan csak tudod, előfordulhat hogy problémáid lesznek. Akkor fuss vissza a táborba és gyógyítsd meg magad, a katonák úgyis megvédenek a tábor bejáratánál. Az épületeket próbáld meg mielőbb elpusztítani, különben a minotauruszok újratermelődnek, akkor viszont több tapasztalati pontot kapsz. J
Ø Haladj át a portálon keresztül Liannonba. A korábban zárt kapu most feltárul előtted. Ha esetleg a minotauruszok nagy falatnak bizonyulnának, akkor nyugodtan használd a vakkövet. Majd később ide is visszatérhetsz.
Ø Menj be a városba és beszélj Shan Muir-ral. A párbeszédből kiderül, a méreg egy különleges méregfajta, ezzel a méreggel mérgezték meg korábban a mágus kör tagjait. Az ellenszerhez szüksége lesz egy különleges növényre. A növényt könnyedén megtalálod, ha a városból északnak indulsz és keresztül haladsz a kapun, melyen korábban nem tudtál átjutni.
Ø Beszélj az őrrel a város északi felén, aki figyelmeztet egy goblin táborra és odaadja a szükséges kulcsot. Ha gondolod, idézd meg pár hősődet, bár igazság szerint nem igen lesz rá szükséged.
Ø Csapd le a goblin tábort, mindent, ami mozog és pakold ki a ládákat. Négy ládát kell találnod. Az amelyik a tábor közepén van, abban találod meg a szükséges növényt.
Ø  Menj vissza a táborba és beszélj újra Shan Muir-ral, aki elkészíti neked a gyógyitalt (antidote). Menj a vakkőhöz és térj vissza a shieli táborba.
Ø Add oda a gyógyitalt Bahir kapitánynak, és ha követed őt, akkor hamarosan feltűnik Tynar parancsnok. Beszélj vele, ő melléd ad pár felderítőt és páncélos katonát. Lehetőleg vigyázz rájuk, egy jó darabig ugyanis még nem lesz sereged és jóval strapabíróbbak, mint az elf börtönőrök. A felderítőkre pedig ugyanúgy szükséged lesz, ha nincs valami jó védelmi varázslatod.
Ø Fogd az egységeidet és indulj meg északon keleti irányba, a két kőoszlop között. Varázsolj, ha tudsz, igyekezz minél előbb végezni az ellenséges felderítőkkel. Még nem állsz készen, hogy szembenézz a főseregekkel.
Ø Biztosítsd a helyet, pusztíts el minden ellenséges egységet és épületet. Aktiváld a hős emlékművet először. Idézz meg minden lehetséges hősödet – legalább háromnak kell lennie. Most egy pillanatra tanulmányozd a térképet. Két emlékműved van, jobbára hegyekkel körbevéve, három bejárattal. Egy nyugati irányban, egy dél-nyugati irányban és végül egy keletre a folyó medren keresztül. Az ellenséges fő seregek ebből az irányból fognak közelíteni. A térkép maradék része kisebb rablóbandák táboraival van tele.
Ø Az Ultran erőd dél-keleti irányban található, a portálhoz vezető út nyugatra, a fő ellenséges ork seregek tábora pedig még északabbra. A portál közelében egy HATALMAS ork sereg van! Ezzel semmi esetre se akarj még összefutni.
Ø A két nyugati bejárat a völgybe elég közel van egymáshoz, egyben tudod védeni őket. A keleti oldalra összpontosíts, ide kell az egységeid jó része. Ha mindez megvan, akkor aktiváld az emlékművet és kedd meg a dolgozók termelését.
Ø Az elfeknek egyedül fára van szükségük az építéshez. Szerencsére találsz bőségesen a tábor körül. Tíz favágó munkás megteszi kezdésnek, csak arra ügyelj, ne keljenek át a folyómedren.
Ø Először is a legfontosabb, hogy felállíts egy kis főhadiszállás-t (small headquarters), és egy erdészt (forester). Ne becsüld alá az erdész értékét, egy erdész öt munkással képes ellátni két favágót mindörökké! Mellé teszel még egy fafeldolgozót (sawmill) és máris kimeríthetetlen mennyiségű fád van.
Ø Ha mindez megvan, állíts fel egy élelmiszertárolót, közel a berry bokrokhoz pedig egy gyűjtőházat (gatherhut). Mindez biztosítani fog számodra közel 1000 egység kaját, ami épp szükségleteidet kielégíti, elvégre csak egy kis főhadiszállásod van.
Ø Mindezek után szeretnéd biztosítani a keleti utat íjásztornyokkal. Javaslom, építs 2 sorban legalább 8-10-et, de ha be tudsz sűríteni 12-t, az sem baj. Miután felhúztál legalább 5 tornyot, kezdj spórolni kicsit a fával, amíg felépíted a kovácsműhelyt. Fejleszd ki a pajzs upgrade-t. Ezek után kezdj el börtönőröket, és íjászokat gyártani. Ugyanolyan arányba készítsd őket, mint korábban az embereknél. (Én inkább csak az íjászokat szeretem így belőlük csináltam 30-at, közelharcra úgyis ott vannak a hősök)
Ø Mielőbb dobj össze 25 felett embereket, hőseiddel és a túlélő Ultran harcosokkal együtt. Siess mielőbb összekészíteni a seregedet, különben később egyre több és nagyobb csapatokban kezdik el támadni a táborodat az ellenséges barbár és ork hordák. Amint sereged elkészült, vonulj velük a nyugati bejárathoz. Míg tornyaid állják a sarat, nyugat felé elkalandozhatsz. Találhatsz vas, valamint lenya lelőhelyeket.
Ø Takarítsd ki az ellenséges táborokat a térkép közepéig, lehetőleg haladj szisztematikusan. Végezz mindennel, ami eléd kerül, ha jól csinálod, nem lesz ellenséges felderítő, aki meglátná a táborodat. Magyarán ebből az irányból már nem kell ellenséges támadásra számítanod. Ha jól csinálod, szinte veszteségek nélkül megcsinálhatod. A pap hősöddel gyógyítsd a zembereket, néha tarthatsz egy kis pihenőt, de a hőseidet tartsd az első sorban.
Ø Míg mindez történik, folytasd az építkezést az elf táborban. Építsd az íjásztornyokat, amíg el nem éred az ajánlott 12-t. Hamarosan folyamatos hullámokban trappolnak majd az ellenséges orkok a tornyok felé. Ha jól, és elegendő tornyot állítottál fel, akkor semmi probléma nem lehet. Arról már nem is beszélve, hogy mennyi tapasztalati pontot összelövöldöznek a küldetés végéig. (Tudom, csalás, de ha akarsz, közben megnézhetsz egy filmet, vagy kajálhatsz, és mire visszatérsz, máris léptél egy-két szintet. Ezt a trükköt később is bevetheted!)
Ø Építs fel egy vadászházat, közel az élelmiszerraktárhoz és némi extra kajához juthatsz. Folytasd az egységeid termelését, amíg el nem éred a maximális 30-at.
Ø A térkép közepén egy ember emlékművet találsz, körbevéve bandita táborokkal. Csapd le ezeket a táborokat, néhány egységgel biztosítsd a környéket, majd kezdd meg a dolgozók idézését. Rögtön ezután kezdd meg a kő gyűjtését. Kelet felé elég 3-4 íjásztorony, dél felé is rakhatsz párat innen kóborolhat 1-2 bandita.
Ø Ez időtáj az elf bázisod remélhetőleg önellátóvá vált, hacsak nem rosszul helyezted el az íjász tornyokat, vagy egyszerűen nincs elegendő. 10 biztosan megteszi, tarts pár elf munkást is a tornyok környékén, hogy az esetleges megrongálódást a tornyokon kijavítsák.
Ø Ez fontos, mert a későbbiekben nem lesz rá időd, hogy az elf bázissal bíbelődj. Az újonnan készülő bázisod is folyamatos támadásoknak lesz kitéve.
Ø Semmi esetre se hatolj még be az erődbe addig, amíg a táborokat körülötte ki nem takarítod, az erődben pár ork tűzőrdög (firedevils), nem tűzmester található. Ezek egyetlen varázslattal képesek a te értékes Ultran katonáidat a másvilágra küldeni.
Ø Remélhetőleg, mire az összes bandita tábort eltakarítod, addigra a te táborodban is felhúzol minden épületet. Húzz fel két búzaföldet (grain farm) és egy élelmiszertárolót. Kezd el az íjászok és nehézpáncélos katonáid termelését. Építsd meg a fény templomát is, még akkor is, ha nincs aria ezen a térképen.
Ø Amint van legalább 35 egységed, vidd őket az elfoglalt erődbe. Valószínűleg egy hánytatott csatára kell számítanod a kapunál. Az orkok itt egy kicsit erősebbek, mint általában. Az erőd ostroma közben tovább folytathatod az egységeid és az épületek gyártását. Hagyd őket az emlékmű környékén, könnyen előfordulhat hogy pár ork az elf bázisod helyett ezt a tábort választja célpontjául.
Ø Amikor minden ellenséges egységet elpusztítottál Sergeant Einar fog feltűnni néhány városi polgár társaságában. Mindezek mellett elmondják, hogyan tudod elpusztítani a nagy ork sereget a portál környékén. A megoldás egyszerű, fel kell ébreszteni a Dryad-okat.
Megjegyzés: Több hullámban támadó, több mint 80 egység ugyanúgy megtenné, de a Dryadokkal sokkal jobb móka elvégezni a támadást!!!!
Ø Megkapod tőlük a lenya gyűjtő épület tervét, ugyanakkor elmondják, gyűjts 1000 egység lenyát és áldozd fel az éjszaka kellős közepén a Dryad emlékműnél. Mindemellett jutalmul kapsz még 400 egység aria-t. Ez az összes, amit ezen a térképen találsz, költsd el bölcsen. Ha akarod, építsd meg az ember titánt, de szerintem jobb ha megcsinálod a pap upgradet és nagymennyiségű papot képzel ki csapatod támogatására. Az upgrade nélkül csak lemészárolják őket.
Ø Mielőtt elhagynád a várost, Lord Tynar is hamarosan megérkezik megmaradt serege élén. Beszélj vele, jó lesz egy-két mellékküldetés erejéig.
Ø Fogd seregedet és vidd vissza az ember emlékűmhöz, egyesítsd seregeidet. Legalább kell 10-15 pap, jó 20 vagy még több közelharcra alkalmas egység (beleértve a túlélő elf börtönőröket) és rengeteg íjász. Amikor van legalább 50-60 egységed, készen állsz, hogy megbirkózz a fősereggel. 60 egység nyilvánvalóan jobb, de ha jó vagy és türelmetlen, akkor nehezen, de átjuthatsz 50-el is, vagy kevesebbel.
Ø Mielőtt elindulnál, állítsd fel a lenyagyűjtőt csapataidat. Legalább kettőre szűkséged lesz, nem könnyű, de meg lehet találni őket. Egy az ember emlékműtől délre (volt ott pár pók is), a másik az erődtől észak-keleti irányban található az út végén. Bár ehhez még át kell verekedned magad pár rablóbandán is. Valamint az emberi emlékműtől nyugatra van 3 elszórva.
Ø Fogd egybegyűlt sereged és indulj meg észak-keleti irányba, semmi esetre se indulj keletre, túl a kapun, a portál felé, mert az ork sereg leradíroz a föld színéről. Haladj észak-keletnek, ahonnét a támadó seregek korábban rád törtek, a tábor nagy lesz.
Ø Az ork sereg le fog rohanni téged, fogd a rúnaharcosodat és még pár markosabb egységet, velük támadd meg az őrtornyokat, amíg a csapatod többi tagja az ork sereggel birkózik. Tartsd papjaidat és egyéb katonádat az első vonalban, míg az íjászaid biztos távolságból irtják az ellenséget.
Ø Figyelj oda Corn-ra egy veszélyes ork, kétkezes lángoló karddal a kezében. Jól fognak mutatni a rúnaharcosod kezében, vagy a tiédben, ha a harcos karakterrel játszol.
Ø Söpörd ki a tábort, majd rombold le az összes épületet. Ha tovább haladsz egy kis szünet után északi irányban, akkor találsz egy helyet pár pókkal és goblinnal. Menj ki egészen keletre a térkép széléig, majd haladj délnek, hamarosan rátalálsz a Dryad emlékműre.
Ø Várj amig lesz 1000 egység lenya-d, ha sötét van, akkor jobb klikk a kis kék tálon. Válaszd ki a lenya feláldozását (sacrifice) és öt Dryad fog megjelenni. Mindössze egyet tudsz közülük irányítani, azt, amelyik legközelebb van a tálkához, de a többi egyszerűen követni fogja.
Ø Mentsd el a játékot egy külön helyre. A következő rész jó móka lesz. Biztos vagyok benne, hogy nem csak a magad szórakoztatására, hanem a haverok lenyűgözésére is jó lesz. Fogd a kontrolálható Dryadot, és indulj vele délnek a kis ösvényen, a portál irányába. A Dryadokat megrohamozza a hatalmas felbőszült csőcselék, de ők több mint alkalmasak kontrolálni a kialakult helyzetet.
Ø A Dryadok egyetlen varázslattal képesek elégetni több mint 20 orkot. Ha esetleg kifogynának a mana-ból, hatalmas mennyiségű életerő pontjuk kifogyhatatlan, egyetlen szimpla ütéssel képesek kioltani ellenfeleik életét. Az egész seregnek vége pillanatok alatt.
Ø Vidd a Dryadokat nyugatra, lefelé az úton (ha még nem jártál volna errefelé). Itt még mindig találsz kisebb ork táborokat, melyek megközelítése kockázatos lett volna korábban. A ládákban találsz pár cuccot és délnek haladva az egyik párkányon találsz pár halott testet amiben van felszerelés, úgy mint északon a pókoknál vagy nyugaton a késelős táborból délre kiinduló szigetnyúlványon is. Jöhet pár mellékküldetés, majd menj keresztül a portálon.
Ø A fő küldetés behálózza az egész térképet – feltételezve, hogy mindent bejártál, mindenkivel beszéltél és összeszedted az összes elf épület tervét.
Ø Mellékküldetések: Ezen a pályán nem sok van.
Ø Amikor Tynar megjelenik az erődben, elmondja még, hogy a megmérgezésekor eltűnt felesége. Megkér, találj valami bizonyságot felőle. Menet közben a nagy táborban a lecsapott Corn-nál találni fogsz egy nyakláncot, ezt vidd vissza Tynar-nak. Ő megismeri élete szerelmének ékszerét és szomorúan realizálja, felesége meghalt. Rájön, áruló volt a csapatában - tudja is ki az -, de sajnos posztját nem hagyhatja el. Megkér, teljesítsd be a bosszúját, mosd tisztára a nevét és pusztítsd el az áruló Branigant. Valamint hozd vissza neki a bíbor lobogót, amit szintén elrabolt. A következő térkép erről szól.
 
 
 
Shiel: alternativ lehetőség
 
Beteg vagy az elfektől? Vagy csak egyszerűen nem szereted nézegetni a félmeztelen fel-alá szaladgáló elf harcosokat. Akármi is legyen az oka, van egy másik lehetőség hogy lecsapd az ellenséget anélkül, hogy felhasználnád az elf emlékművet.
Ø Szabadítsd fel az elf emlékművet, de ne használd. Használd egyedül a hős emlékművet, idézd meg a hőseidet és told végig velük az ellenséges táborokat az ember emlékműig. Egy kis mágia biztosan segíteni fog. A bázisod könnyen elveszhet, ha a hőseid nincsenek felnőve a feladatra. Vagy közben lecsapják a hős emlékművet, ezzel halálra azonnali halálra ítélve a hőseidet.
Ø Foglald el az ember emlékművet, kezdd el a dolgozók idézését és kezd meg az építkezést. Favágó (woodcutter), kőfejtő (quary), kovácsműhely (forge) és a mester páncélkészítőt (master armory).
Ø Amíg mindez történik, állíts fel 5-5 íjásztornyot a völgy bejárataihoz. A hely a tisztáson nagyon kevés, de ez csak fokozza a kihívást. Mellőzd az íjász gyakorlót, (shooting range), az élelmiszer raktárát (food store), csak légy biztos, hogy megvan a farm és a mester páncélkészítőd. Pumpálj ki 20 nehézpáncélost (armsman).
Ø Ha a hős emlékművedet támadás éri, ne foglalkozz vele. Ne próbálkozz a visszafoglalással ebben a szakaszban.
Ø Vigyél magaddal 15 nehézpáncélost, 5-t hagyj a bázisod védelmére. Így ugyan sokkal nehezebb, és talán kevesebb tapasztalati pontot vadászol össze.

 
Lépj be!
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Egyéb gondolatok
 
Óra
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?