Empty Glasses
Menü
 
Könyvek és filmek
 
Halott Nevek Könyve
 
Átkok Könyve
 
Final Fantasy VIII
 
SpellForce - Order of the Dawn
SpellForce - Order of the Dawn : 8/B. Északi Szélfalak: Marcia, Marcia, Marcia

8/B. Északi Szélfalak: Marcia, Marcia, Marcia


 

8/B. Az északi szélfalak: Marcia, Marcia, Marcia
 
Ajánlott szint: 11
Épületek: elf – favágó (woodcutter’s hut), gyűjtőház (gatherhut), vadászház (hunting lodge), élelmiszer raktár (food store), kovácsműhely (armory), íjásztorony (archer tower), kis főhadiszállás (small HQ), ailantery, közepes főhadiszállás (medium HQ), íjászház (archery hall), nagy főhadiszállás (large HQ), vas fegyvergyáros (iron armoury).
elf – börtönőr (warder), felderítő (scout), szélíjász (windarcher), gyógyító (healer), védelmező (protector).
Runakövek: elf - dolgozó 5. szint
 
Térkép: Northern windwals
 
Ø Nem sokáig tart az öröm... A rövid film bejátszás után aktiváld a vakkövet és térj vissza Greyfellbe. Beszélj Sattarius-szal. Ő felajánlja, hogy utazz a sötét földre (darkland). Tudom jól hangzik.
Ø Sattarius Marcia-ra mutat, aki egy képviselője a rendnek a Northern Windwall hegységeiben. Ő képes arra hogy segitsen neked megtalálni a nekromata varázslót Hokan-t.
Ø Sattarius egy újabb levelet ad, mellyel áthaladhatsz a portált örző katonákon. Mielőtt azonban továbhaladnál a portálon keresztül, erősen javaslom nézz körbe pár mellékküldetésért. Hatalmas mennyiségű tapasztalati pontot szerezhetsz és bizony egy-két szintlépés jól fog jönni mielőtt tovább állsz.
Ø Melléküldetések:Amint beszéltél Sattarius-szal a közelben találod Seno-t, akinek a goblinok elraboltak a foghúzó szerszámát és bizony nagy szüksége lenne rá. A fogót (pliers) Liannon-ban egy ládában találod meg (nekem itt már megvolt, de ha neked nincs meg, akkor menj vissza Liannon-ba és keresd meg). Amint megtaláltad térj vele vissza Seno-hoz és add neki oda, a jutalmad néhány drágakő lesz, amiért jó pénzt kaphatsz a jól megválasztott kereskedőnél.
Ø Sattarius-szal ellentétes oldalon mindössze két lépésnyire találod Zarim-ot, aki éppen egy különleges számszerij készitésén fáradozik, de sajnos hiányzik egy speciális összetevő. A “Yew” fa, amit sajnos a kihalás fenyeget. Szerencsére neked kell, hogy legyen a leltáradban (inventory) egy korábban megtalált számszerij, ha jól emlékszem akkor a Leafshade térképén egy orknál kellett hogy megtaláld. Add oda neki jutalmad nem marad el.
Ø Az egyik leghoszabb küldetést Sandor-tól kapod, akit É-NY irányba találsz Greyfell-ben, beszélj vele és különleges sirkővekről mesél, amik suttognak. Deritsd ki mi a probléma. Három sirkő lesz, a városból kiérve az úton visszafelé haladva találod meg őket, kicsit nehéz észrevenni, keresgélni kell. Az egyik valahol a korábban megmentett falu aljában lesz, ahol a kis troll tábor van. A másikat a korábban lecsapott goblin tábor bejárata előtt találod. Itt találsz még egy barlangot is mellette, jegyezd meg, ide még vissza kell majd térned. A harmadik és egyben utólsót a shadow pass hidjának innenső felénél találod egy fa takarásában.
Ø Mindhárom követ nézd meg, s egy-egy csontváznak kell előbujnia mindegyik alól, csapd le őket, majd térj vissza Sandor-hoz. A rövid párbeszédből kiderül, hogy a kőtáblára vésett irás neveket jelöl. Egy őrült varázsló 3 gyermekeinek a nevét, akiket feláldozott sötét varázslatához. Elküld Goran-hoz. Keresd meg, valahol a város D-K részén találod, beszélj vele. Elmondja a korábban leirt sztorit és kiegésziti azzal, hogy a város népe bosszúból bezárta őt egy barlangba.
Ø Térj vissza Sandor-hoz és magyarázd el neki a történteket. Ő emlékszik ezekután egy különleges barlangra és felajánlja elvezet. Na persze nem vezet sehova, de hűségesen követ majd téged, mint egy kiskutya. Térj vissza ahhoz a bizonyos barlanghoz, klikk rá.
Ø Megjelenik Shin Tar Guar szelleme. Nagyon kemény csatára számits a szellem 25. szintű. Nekem nem sikerült Sandor segitségével lecsapni. Felépitettem újra a korábbi bázisomat, egy jókora sereggel tértem ide vissza és végre sikerült lecsapnom. Szedd össze a maradványoknál található cuccot. Találnod kell egy könyvet is, menj vissza és beszélj újra Goran-nal a könyvről, sajnálatos módon nem sokat tud ő sem mondani, tovább küld Darius-hoz, Liannon-ba. Keresd fel és beszélj vele, ő már tud egy s mást, a könyvet megtartja és cserébe ad némi felszerelési tárgyat.
Ø Másik, Greyfell-ben a paraszt falujától D-Ny irányba egy magányos kunyhó áll, mellette egy magányos fickóval, a neve Hermit. Beszélj vele, elmondja rendkivül beteg csak egy speciális gyógyir(Zirfar potion) képes meggyógyitani őt. Térj vissza Liannon-ba és beszélj Shan Muir-ral a gyógyitóval, ő megtagadja a Zirfar főzet elkészitését Hermit-nek, mert ő egy gyilkos. Kierőszakolhatod a főzetet, de választhatsz egy fájdalom enyhitő főzetet is, tedd ezt és térj vissza vele Hermit-hez. Nagyon csalódott lesz és elpanaszolja ő ártatlan, egy Dryad varázslata alatt áll, aki ellopta egy hajfürtjét, ezért gyilkolt.
Ø A dolog egyszerű, menj Eloni-ba, keresd meg a Dryad-ot, valahol a térkép közepén találod a tó környékén. Öld meg őt és társait, kemény csatára számithatsz. Szedd össze a nála található cuccokat, köztük Hermit hajtincsét is. Térj vele vissza Hermit-hez .
Ø Találsz még másik két küldetést is, amit nem tudsz azonnal befejezni de érdemes itt elkezdeni. Az egyik Amra & Lea története, beszélj Sunder-rel Liannon-ban Amra páncéljáról. Ő tovább küld Shan Muir-hoz, kérdezd meg őt is. Kiderül ők a szülei voltak, a házuk nem messze északra található. Menj fel a házhoz, három 12. szintű banditát találsz, akik úgyszintén a páncélt keresik. Csapd le őket és menj vissza Shan Muir-hoz, beszélj vele.
Ø Elmondja gyanúját Sentos-ról, aki különleges dolgokat árul Greyfell-ben. Menj Greyfell-be és keresd meg. Beszélj vele, nem hajlandó veled itt beszélni, megkér kövesd őt Vadföldre (Wildland pass). Menj utána. Keresd meg és beszélj vele újra. Ez egy csapda! Újabb három 12. szintü bandita jelenik meg. Csapd le ezeket is és beszélj újra a közben ott ácsorgó Sentos-al. Mostmár bőbeszédűbb lesz a kismadár! Elmondja Lea sirját Whisper-ben találod.
Ø  Beszélj Castagir-ral, Greyfell déli részén találod néhány kereskedő társaságában. A mesteréről beszél, akit valami különleges szörnyek pusztitották el. Láthatatlanok, csak akkor lehet őket látni ha támadnak. Az életét szentelte, hogy kideritse a titkot ezekről a különleges lényekről. Van egy különleges varázstárgy egy gyűrű (shadow ring), ami láthatóvá teszi őket. Megkér szerezd meg neki ezt a különleges gyűrűt.
Ø Valaki még megkér szedjek össze öt lélek követ (soulstone), de sajnos nem emlékszem ki. Majd kiderül később.
Ø Amikor mindezzel készen vagy ideje áthaladni a portálon, amit déli irányban találsz Greyfell-ben. Miután átértél a portálon Hallit-ot határoló erődben találod magad. Végy egy mély levegőt és szagolj bele a hegyek friss illatába. Egyenlőre végeztünk a zsoldosok apritásával. Valószinüleg a következő pár térképet könyebbnek fogod találni, mint az előzőeket.
Ø Haladj dél felé a portáltól... ne foglalkozz a jobb és baloldali utak felfedezésével, mindkettő zsákutca és még láda sincs.
Ø Aktiváld a vakkövet, majd haladj az úton a kastély felé. Hamarosan látni fogsz egy filmbevágást, melyben Avatar fut fel a kastély irányába Marcia-t hivva. Azt hiszi a rendtől küldtek a megerősitésükre.
Ø Ő elkisér téged a Hallit ház urához, aki elmagyarázza neked, támadás alatt álnak az élőholtak seregei álltal. A törpe szövetségeseik feladták a szövetséget és ők saját erejükből kifolyólag nem képesek az élőholt seregek visszaverésére. Azt parancsolja támogasd őket ijászokkal.
Ø Marcia mindaddig nem fog veled beszélni Hokan-ról, amig az élőholt fenyegetést el nem háritod, vagyis segitened kell. (Szokás szerint...)
Ø Stonewall kastélya egy szigeten van az északi térkép közepén. Ez kapcsolatban áll egy úttal az erőddel északon.A déli szélfalak nyugaton és a sötétföldel délre. Ott találsz egy utat, amin kiérsz az erődből, ez halad keleti, majd északi irányba. Eljutsz egy tisztáshoz, ott fogod megtalálni az elf emlékművet.
Ø Fuss amilyen gyorsan csak tudsz ehhez az emlékműhöz. Rendkivül kevés idő áll rendelkezésre mielőtt az első hulláma az élőholt seregeknek lecsap a szorosban álldogáló seregekre. Rögtön állj neki a bázisod épitésének, remélhetőleg a korábbi tapasztalatokat itt jól kamatoztathatod.
Ø Rengeteg fát találsz a tisztáson, állitsd be a legtöbb dolgozódat fát vágni. Legalább tizzel állitsd fel a favágó kunyhót, amilyen gyorsan csak lehet, öt dolgozóval, de még mindig szükséged lesz a másik ötre is mint favágók.
Ø Állitsd fel a fűrészmalmot, a páncélkészitőt és kis főhadiszállást. Facsarj ki több dolgozót, állits fel egy erdészt, később mégegyet. Jöhet a vadászház és az élelmiszer raktár. Próbáld meg a begyűjtőházat úgy felállitani, hogy a berry bokrok közelében legyen.
Ø Ne vacakolj a börtönőr kifejlesztésével! Kezd el az ijászokat termelni. Amikor már van legalább tiz, menj velük és hősöddel dél-keleti irányba az emlékműtől. Egy kisebb élőholt tábort fogsz ott találni.
Ø Küld be hősődet a sűrűjébe, az ijászokkal fedezd őt. Valószinűleg magas életerő pontja van hősödnek, ugye megcsináltad az alküldetéseket?? Figyelj oda Ashling-ra elég nagyokat üt. A tiszta mágussal kicsit másképpen kell a tábort megközeliteni.
Ø Itt is hagyhatod a kis csoportot, de javaslom csapd le őket, mert különben tornyokat és egységeket kellene a táborban visszahagynod. Erre nem igen lesz sem időd, sem energiád. Én magával a hőssel lecsaptam őket.
Ø A másik: a tábor szivében találsz egy kocsi vasat, sőt szétszórva még jópárat a térképen. Gyűjtsd majd be őket, némi tapasztalati pontot kapsz és persze a vasat. Később ha van kedved idézhetsz védelmezőt (protector).
Ø Valamikor az épitkezés és harc hevében kapsz egy figyelmeztetést, hogy az ellenséges seregek első támadó hulláma közeleg. Ezekután mindössze pár perced van mielőtt az első hullám lecsapna. Amikor ezt meghallod több mint 10 ijászodnak kell lennie, ha nem akkor túl lassan haldsz. Fel kell kapnod az ütemet különben elveszted az átjárót.
Ø Megjegyzés: Ha esetleg elveszitenéd az átjárot, nem fogod elvesziteni a fő küldetést. Mindössze megváltozik a cél, Stonewall kastély felszabaditása. Nem veszitettem el az átjárót, te se tedd...
Ø Ha az élőholt tábort lecsaptad korábban, akkor nincs szükséged további védelemre a táborodban. Öszpontositsd az erőidet a szoroshoz, ez az egyedüli bejárat és ezt nem akarod elvesziteni. Menj le a hősöddel és az ijászokkal a szorosba, foglald el a poziciódat a falakon (a dűnéken). Folytasd sereged létszámának növelését. Próbálj meg néhány lenya begyűjtőt felállitani, mielőtt az invázió megkezdődne.
Ø Az első hullám elég gyorsan lecsap. Jópáran lesznek, 6-10. szintűek. Az elf ijászaid mindösze 5. szintűek, vagyis némi hátrányba leszel. Ne aggódj a massziv Hallit sereg a bejáratnál könnyedén megbirkózik a támadó sereg első csapatával, még a segitséged nélkül is. Valójában, ha úgy gondolod, kis időre magára hagyhatod seregedet és több figyelmet szentelhetsz a bázisod épitésére.
Ø Itt szeretném felhivni a figyelmed arra, hogy a cél nem csak a túlélés, hanem segitség a Hallit háznak annyi katonát megmenteni, amennyit csak lehetséges. Minél több túléli, annál könyebbnek fogod érezni a küldetés további részét.
Ø Amint az első hullámnak vége, próbálj meg mielőbb pár gyógyitót is a völgybe hozni. A második hullám már hoz magával pár ijászt és fáldalomhozót (painbringers), akik “fájdalmat” varázsolnak, vagyis hamarosan szükséged lesz a gyógyitokra.
Ø A következő célpont a szélijász és a közepes főhadiszállás. Könnyedén le tudsz juttatni pár szélijászt mielőtt a második hullám megérkezne. Nincs túl sok időd, de elég lesz. Amikor már elkészültek az épületek és az upgrad-ek, kezd el a szélijászokat gyártani gőzerővel, lenyát találni fogsz bőven. Ha esetleg mégsem lenne elég, találsz mégegy lelőhelyet a lerombolt élőholt tábortól kissé nyugatabbra.
Ø Fokozatosan növeld a sereged létszámhatárát és persze az egységeid számát is. Folyamatosan küld őket a szorost védő seregek támogatására.
Ø A második és harmadik támadó hullám is szétporlad mint az első. Arra figyelj, hogy legyen bőven gyógyitó a csapatodban. 30-40 egységnek mindenképpen elegendőnek kell lennie. Természetesen csapkodd az ellenséget a hősöddel is rendesen, vagy támogasd a harcoló egységeidet varázslatokkal.
Ø Amikor mindhárom hullámot leverted, beszélj a parancsnokkal, aki hamarosan megkér vezesd az ellentámadást az élőholtak ellen, hogy visszanyomhassátok őket a portálba Greydusk völgye felé. Ugyanakkor azt is elmondja ne lépj keresztül a portálon, mert az élőholt seregek csak rád várnak, hogy darabokra tépjenek.
Ø A Hallit ház egységei egyenlőre az átjáróban maradnak, ami nagy segitség, mert az ellenség nem érheti el a táborodat. Már jelentős ellenállásra nem kell számitanod, azért pár kóborló csonti még szaladgál fel, s alá. Tovább folytathatod bázisod épitését.
Ø Ha a szorostól továbbindulva északnak haladsz, hamarosan elérsz egy hegysort, rajta egy élőholt táborral és egy nagyobb tábort is találsz emögött. A trükk az elfekkel nincs szükséged felfedezni az ellenséget, az ijászok rendkivül hatékonyak. Simán végeznek mindennel mielőtt még elérhetnék őket. 30-40 egységgel simán kitakarithatod a két tábort, veszteségek nélkül.
Ø Figyelj azért oda a nagyobb élőholt táborra, találsz néhány tornyot és csontvázat is bőven, itt lesznek veszteségeid, de még mindig jobb mintha a hősőd patkolna el. Ez időtájt már lehetőséged lesz felépiteni a nagy főhadiszállást, tovább növelheted csapatod létszámát, illetve megépitheted az elf titánt. Nem szükségszerü. De nagyon laza... és talán hatékonyabb is mint az emberek griffje.
Ø Ne épits feleslegesen nagy számú védőket (protectors). Ne hagyd hogy a jég kard becsapjon. Veszélyesnek néz ki, de valójánban elég gyengus, amikor összecsapnak más top közelharci egységekkel más fajokból. Amikor csonti harcosokra engeded őket és azok esetleg 2-3 szintel magasabbak, akkor pllanatok alatt izekre szedik a védőidet.
Ø Ne pazarold a vasat, épits belőlük 10-15 egységet, de ne többet. Pótold őket ha hullanak. Legalább 7 gyógyitóra lesz szükséged (50 egység mellé), a maradék pedig szélijász. Ha esetleg még lenne túlélő sima ijászod cseréld le őket is. Mindezek alat az átjáró folyamatos támadásoknak van kitéve. Ha elegendő Hallit túlélte a korábbi támadás sort, akkor ezekkel a kósza csapatokkal könnyedén megbirkóznak. Máskülönben az élőholtak áttörhetnek, veszélyetztetve ezzel táborodat és a kastélyt.
Ø Amikor már készenállsz, haladj tovább és csapd le a kisebb élőholt seregeket. Nem lesz sok tábor és semmi nehézség sem. Járj körbe mindent nyugodtan, pótold az esetleges hiányzó egységeidet. Találni fogsz egy nagyobb tábort a térkép közepén, 5 torony védi, de ezt le kell csapnod a főküldetéshez. Ajánlom tedd meg mielőtt még elérnéd a portált.
Ø Fent észak-keleten egy kis sivatagos részen találsz még egy elf emlékművet. Csak azért emlitem meg, mert találsz mellette egy kiskocsi vasat is. Ez némi tapasztalati ponthoz is juttat, bár nem valószinű, hogy az emlékműre nagy szűkséged lenne.
Ø A déli tájékán a térképnek megtalálod a másik portált, ami Greydusk felé vezet. Ezt a portált egy álldogáló csontváz sereg védelmezi. Nem lesz nehéz lecsapni őket. Amikor a portál kapuját megközelited a csonti sereg neked fog rontani, jónéhány van belőlük, sőt néhány magasabb szintű, egyedi szörny is.
Ø Valószinűleg lesznek veszteségeid, de összehasonlitva a vadföldi út végső csatájával, ez sétagalopp lesz. A harc végeztével nézz át minden hullát és ládát!!!! Kaptam már visszajelzést, hogy egyesek nem találnak meg ezt meg azt… kérem szépen tessék nyugodtan végignézni mindent, nem kell rohanni. Ott van minden szinte keresztül esel rajta, csak fel kell venni.
Ø Találsz néhány elf épülettervet, amivel szinte teljes az elf kollekciód, ugyanakkor itt találod meg az első törpe épületterveket is. Az egyik hullánál pedig egy törp munkás runakövét is meg kell találd.
Ø Mikor már minden vörös pontocska eltűnt, a vérszomjadat pedig kioltottad, térj vissza a kastélyba. Ezen a portálon nem tudsz keresztülhaladni Greydusk felé az élőholtak bizony várnak a túloldalon, ha esetleg mégis szeretnéd próbára tenni szerencsédet, csak rajta, hamarosan újraéledsz egy vakkőnél a szélfalak között.
Ø Beszélj Marcia-val, aki végre-valahára elmondja hogyan találhatod meg Hokan-t. Szerencsére kiderül, hogy valószinüleg ő az, aki az élőholt seregek mögött áll. Semmi más dolgod nincs mint, hogy végigverekedd magad és elkapd. Mivel a portál Greydusk felé blokád alatt áll, Marcia elmondja van egy másik portál is a völgyben, amit a déli szélfalak hegyeiben találsz. Az egyedüli bökkenő, hogy az út a törpék területén keresztül vezet, ezzel még nem is lenne semmi baj, de a Hallit ház tagjai többé nincsenek beszédes viszonyban egymásal. Mindazonáltal ez az egyedüli lehetőséged. Marcia neked adja a kulcsot, amivel ki tudod nyitni az utat elzáró kaput.
Ø Mielőtt nekivágnál mindenképpen beszélj Jonir parancsnokkal, ugyanis segitségedért nem marad el jutalmad.
Ø A portált a déli szélfalak felé, a térkép nyugati pontján találod. Kövesd az utat délre a kastélyból, majd haladj nyugati irányba.
Ø Mellékküldetések: Sajnos nem emlékszem rá, hogy külön kaptam volna valahol mellékküldetést. Egy biztos: támogasd a védekező seregeket, járd be az egész térképet, zsebelj ki minden ládát és hullát, keresd meg a vassal telt kiskocsikat. Valószinüleg találni fogsz pár értékes dolgot.

 
Lépj be!
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Egyéb gondolatok
 
Óra
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?